Statistika

pirmdiena, 2012. gada 19. novembris

atkal, atkal un atkal

Un kad zeķes paliks slapjas, mēs noguldīsim tās uz mūrīša stūra, lai žūst. Mēs dzersim siltu kakao un ēdisim siermaizītes. Sarkanie deguni atsals, degošu skuju smarža šur un tur, jaunas svecītes svečturos šur un tur. Cik tumšs ārā būs vakars, tik ļoti tumšas būs manas bailes skatīties pa mājas logu. Baidīties no nezvēriem un spoguļainām acīm, kuras neeksistē, bet dzimst no iedomātām, aizdomu pilnām skaņām un trokšņiem. Un tad, kad laiks būs iet gulēt, mēs ietīsim sevi, palagos un segās, kā cīsiņus mīklā.

Es gribētu, lai katrs vārds, katrs atmiņu atspīdums, kas tika izklāstīts augšējās rindās, piepildās atkal un atkal, un atkal. Man gribas, lai mana bērnība pie manis atnāk atkal. Vēlreiz. Tad vēlreiz... Un varbūt vēl reizes divas, piecas, desmit. Bērnība ir kā nozaudēta, sentimentāla lieta, kuru tik izmisīgi gribas atrast.

Man reiz bija tāds maziņš, manuāli vadāms propeleris, kuru es reiz palaidu; tas nokrita desmit metrus tālāk no manis, garā zālē. Es katru pavasari, kad pērnā gada zāle vēl bija knapi izslējusies, to meklēju. Pat tad kad pats uzgalis, ar ko to palaiž, bija nozudis, es vēl aizvien  izmisīgi, taču cerīgi centos to mazo verķi atrast. Tāpat es daru ar bērnību. Sen vairs nav tā, ar ko to palaist, piepildīt un darbināt. Un tomēr es izmisīgi cenšos to sameklēt, lai palaistu atkal, atkal un atkal. Kā ratu, kas skrien uz priekšu un tad krīt. Un es palaižu, un tas krīt. Atkal, atkal un atkal.
Vienalga, cik tālu es iešu savā dzīvē. Tu, bērnība, mani vienmēr turēsi atpakaļ. Tā kā pussolis atpakaļ.

Visbriesmīgākā lieta, kas acu priekšā stāv katram cilvēkam, ir rokas. Tās  pašas, kas kopš dzimšanas pieskrūvētas klāt, dotas lai lauztos cauri visiem un visam. Tikai lieta tāda, ka rokas veco. Neglīti. Tā, it kā rūpes un darbs tās saēd. Un jo ilgāk uz tām skatos, jo vairāk to žēl.

Tagad gan es baigi cenšos un man sanāk. Tu jau gandrīz man vai remdens vien liecies.

Nav komentāru: