Statistika

piektdiena, 2011. gada 29. jūlijs

varbūt tomēr esmu bohēmiķe

"Some people need to learn that if you're trying to be a smartass you have to be smart, otherwise you're just an ass."

Gribas ietīties rīta halātā, paņemt cigareti, klausīties vecas latviešu dziesmas uz platēm, dzert vēsu šampanieti un tā pavadīt visu dzīvi. Bez jebkādām robežām, sākumiem-beigām, pienākumiem, mērķiem, plāniem un dzīves nozīmes kā tādas. Dzīvot lielā, baroka stila mājā ar lieliem logiem, plašiem, tukšiem gaiteņiem un līdz nelabumam sterili tīru dārzu, kur augtu ābeles, no kurām neviens neplūktu ābolus. Un māja būtu nāvīgi klusa, viens otru varētu atrast vien pēc vairāku desmitu minūšu meklēšanas. Netālu stieptos ceļš, kura abās pusēs augtu, ja ne tievi, šmaugani bērzi, tad vismaz staltas egles. Nu, zini, tā kā alejā. Viss būtu tik svēti glīts un smuks, gludāks par zīda aizkariem. Un vienīgais, no kā pārtiktu, būtu stipra, melna kafija un svaigs gaiss. Varētu ģērbties kā gribi- ar nepiedienīgi dziļu dekoltē vai bezkaunīgi īsu vīriešu kreklu. Un tā pavadīt visu dzīvi. Nemeklējot iemeslus, lai atkal rautos atpakaļ stresā un dzīves jēgā. 
Varbūt es tomēr esmu bohēmiķe, tikai pati nekad neesmu to sevī redzējusi. Varbūt tādēļ man negribas sev pielaist klāt citus, kuri gan tik pārliecināti domā, ka esmu atklājusies kā izvirtusi kāršu kava. Nu nav jau nu gan tā. 
Citreiz man ir grūti sadzīvot ar sevi pašu. Nezinu, vai tā jābūt, ka cilvēks pats nespēj sevi izturēt. It kā tu dzīvotu ar diviem vienlaicīgi. Un tāpēc mani vilina tie, kuri ir tādi paši kā es, vai vismaz sliecas uz to pusi. Noslēpumaini, pacietīgi, mainīgi, neizdibināmi un gudri. Jā, es uzskatu, ka es esmu gudra un neesmu nekad to noliegusi, jo, salīdzinot ar dažu manu draugu un paziņu gudrību vai prioritāšu apkopojumu kā tādu, man ir cieši jānotur sevi seglos, lai nesāktu ironiski smieties. Vai žēlot, cik muļķīgi, ja tu nespēj izburtot vārdu "apokalipse". Tas tāds piemērs, ko atceros vislabāk no pēdējā laika. 
Mājās esmu savādāka un man vienmēr vajag pašai savu vietu. Un pabūt vienai. Tas ir ārkārtīgi nozīmīgi. Jo kurš gan cits mani sapratīs vislabāk, ja ne es pati?

Nav komentāru: